مثلث-آشپزخانه-2

مثلث کار و چینش لوازم و کابینت آشپزخانه یک استاندارد برای چینش لوازم اصلی آشپزخانه است که باعث باال رفتن ایمنی و راحت تر شدن کاربری در آشپزخانه است. در مثلث کار به این موضوع که سه وسیله ی اصلی آشپزخانه چگونه باید قرار بگیرند تا بهترین حالت را فراهم کنند اشاره می شود. در اصل بهترین حالت چیدمان یخچال ،اجاق گاز و سینک را به ما نشان می دهد.
به این گونه که برای چیدمان کابینت آشپزخانه ابتدا بهتر است جای گاز ، سینک و یخچال را در آشپزخانه مشخص کنیم به طوری که هر کدام از این سه وسیله در یک راس از یک مثلث فرضی قرار بگیرند. با رعایت کردن فاصله ی کافی بین این وسایل به حداکثر کارایی و ایمنی بیشتر خواهیم رسید. کار در آشپزخانه مستلزم انجام کارهای مختلفی برای تهیه غذا است که مشهودترین و معمول ترین آنها نظافت، تهیه غذا و پخت و پز است. مفهوم پشت مثلث کار آشپزخانه این است که مکانهای منحصربهفرد برای هر یک از این وظایف اساسی را به وضوح مشخص کند، و همچنین ایجاد یک منطقه کاری بهینه برای به حداقل رساندن فاصله و تالش الزم برای کار موثر در آشپزخانه. مثلث کار آشپزخانه همیشه غالب خواهد بود زیرا بسیار استاندارد طراحی شده است تا تهیه و پخت غذا را آسان تر کند. این یک دستورالعمل طراحی آشپزخانه آزمایش شده با زمان است که به برنامه ریزی فضاهای کاری آشپزخانه سازنده با خطوط ترافیکی
واضح کمک می کند. مثلث آشپزخانه یک مفهوم طراحی است که به آن مثلث طالیی نیز می گویند که با قرار دادن عملکردهای حیاتی در نقاط مشخص شده که به عنوان مناطق اصلی کار نیز شناخته می شوند، فعالیت در آشپزخانه را کنترل می کند. همچنین برای طراحی چیدمان های کاربردی و قابل قبول بصری آشپزخانه استفاده می شود.
کارهای اصلی در آشپزخانه خانه بین اجاق گاز یا فر، سینک ظرفشویی و یخچال انجام می شود. به گفته معماران،مثلث کار از این سه نقطه و خطوط خیالی که آنها را به هم متصل می کند، تشکیل شده است.مفهوم این است که با قرار دادن این سه نقطه نزدیک به یکدیگر، استفاده از آشپزخانه آسانتر و کارآمدتر میشود و مراحل هدر رفت را کاهش میدهد. مفهوم این است که سرآشپز باید بتواند آزادانه بین این سه نقطه مانند محل آماده سازی، منطقه آشپزی و محل نگهداری حرکت کند و فاصله بین این نقاط نباید خیلی دور یا نزدیک باشد.

 

چگونه مثلث کار آشپزخانه را طراحی کنیم؟
قانون مثلث آشپزخانه می گوید که هر ضلع مثلث نباید کمتر از 4 فوت و از 9 فوتبیشتر باشد و محیط مثلث نباید کمتر از 13 فوت و از 26 فوت بیشتر باشد. کابینت هایا سایر موانع نباید بیش از 30 سانتی متر از هیچ یک از پایه های مثلث فاصله داشته باشند.

هدف از مثلث کار در آشپزخانه
مثلث کار آشپزخانه افراد را از بهم تالقی کردن در یک آشپزخانه شلوغ نجات می دهد و ممکن است بسته به سبک زندگی خود آنها را به گونه ای بچینید که کارایی را حتی بیشتر کنید. بنابراین، صرف نظر از اندازه یا شکل آشپزخانه شما، همه چیز در مورد یافتن بهترین چیدمان برای به حداکثر رساندن کارایی است. همچنین برای کاهش اختالالت ترافیکی ساکنان که ممکن است همزمان با آشپز اصلی از آشپزخانه استفاده کنند، طراحی شده است. راهروهای کار نباید کمتر از 110 سانتی متر باشد، همانطور که بین منطقه پخت و پز،اپن ها و کابینت ها یا وسایل اندازه گیری می شود. اینها باید در یک مثلث شکل چیده شوند تا به شما امکان دهند فعالیت های روزانه را به راحتی و بدون هیچ مانعی انجام دهید. باید اطمینان حاصل کند که محیط کار شما به اندازه کافی کاربردی، دلپذیر و جادار است اما نه آنقدر بزرگ که بیشتر وقت خود را صرف پیاده روی از یک نقطه به نقطه دیگر کنید.
مزایای مثلث آشپزخانه مثلث آشپزخانه ممکن است به شما در ایجاد فضاهای اصلی کار و مسیری بهینه بین L شکل یا U شکل لوازم کلیدی خود در طراحی آشپزخانه کمک کند. این به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از آشپزخانه خود ببرید. نصب آن در آشپزخانه های کوچک یا متوسط به دلیل نیاز به ابعاد ساده است. فضای کاری را برای شما فراهم می کند. اگر زمان زیادی را در آشپزخانه می گذرانید، مثلث می تواند به شما کمک کند تا محل پخت اولیه شما عاری از مواد خشک، موانع و ترافیک باشد و به شما امکان می دهد آزادانه حرکت کنید. مثلث کار آشپزخانه به گونه ای طراحی شده است که به آشپز اجازه می دهد بدون زحمت در بین کارهای مختلف جابجا شود و در عین حال همه چیز را در نزدیکی خود نگه دارد. و سرعت انجام کارها را به حداقل می رساند. این یک ایده طراحی واقعا روانی است و در نتیجه، هم در آشپزخانه های حرفه ای و هم در آشپزخانه های خانگی استفاده می شود. مثلث کار ترافیک را در اطراف آشپزخانه کاهش می دهد زیرا همه چیز را در دسترسی آسان قرار می دهد. با وجود کابینت ها و سایر موانع، احتمال شلوغی کمتری وجود دارد، و همچنین خطر تصادفات، مانند زمین خوردن از روی صندلی یا کوبیدن چیزی از روی میز، کمتر است.

مثلث-آشپزخانه-1

برخی از چیدمان های جدید برای مقابله با مثلث آشپزخانه چیست؟ مهمترین عامل در ایجاد یک فضای آشپزخانه کارآمد و کاربردی، چیدمان درست آشپزخانه شماست. یک چیدمان هوشمند می تواند به شما کمک کند از فضای خود
نهایت استفاده را ببرید، خواه آشپزخانه شما کوچک و تنگ باشد یا بزرگ و باز:

1- چیدمان آشپزخانه تک دیواری
آشپزخانه تک دیواری که از کابینت هایی تشکیل شده است که روی یک دیوار قرارگرفته اند، می تواند شامل کابینت های باالیی و پایینی یا قفسه بندی باالی کابینتهای پایه باشد تا طراحی تمیزی ارائه دهد. این ساختار ساده، که معموالً درآشپزخانههای کوچکتر دیده میشود، باعث صرفهجویی در فضا میشود بدون اینکه کارایی را به خطر بیندازد.

2- چیدمان آشپزخانه گالری
آشپزخانه گالری شامل دو ردیف کابینت است که رو به روی یکدیگر قرار دارند و یک راهرو یا گالری داخلی را بین آنها تشکیل می دهند که امکان استفاده بسیار کارآمد از کابینت را فراهم می کند. این مفهوم با حذف نیاز به کمدهای گوشه ای، هر سانتی متر از فضا را بدون اتالف آن به حداکثر می رساند. به دلیل طراحی ساده، دستگاههای
تخصصی کمتری مورد نیاز است و این راهحل مقرونبهصرفه است.

3- چیدمان آشپزخانه L شکل
چیدمان آشپزخانه L شکل شامل کابینت هایی روی دو دیوار عمود بر هم می باشد وگزینه مناسبی برای آشپزخانه های کوچک و بزرگ است. اگرچه طراحی طرح بازآشپزخانه L شکل به انعطاف پذیری قابل توجهی در قرار دادن وسایل و مناطق کار اجازه می دهد، گوشه ها به برخی از راه حل های ذخیره سازی خالقانه نیاز دارد تا آن را قابل اجرا کند.

4- چیدمان آشپزخانه U شکل
آشپزخانه U شکل روی سه دیوار کابینت دارد و برای آشپزخانه های بزرگتر یک طرح عالی است. این طرح فضای زیادی برای ذخیره سازی دارد، اما اگر کابینت های بالای روی هر سه دیوار قرار داشته باشند، ممکن است تنگه هراسی به نظر برسد. گردش کار کارآمد و استفاده همزمان توسط افراد متعدد را فراهم می کند.

5- چیدمان آشپزخانه جزیره
آشپزخانه جزیره ای که انتخابی محبوب در خانه های با پالن باز است، میز کار یا فضایذخیره سازی وسیعی را در مرکز آشپزخانه فراهم می کند. در نهایت، چیدمان آشپزخانه شبه جزیره یک پیشخوان آشپزخانه است که از دیوار یا کابینت بیرون می آید و شبیه آشپزخانه است.

مثلث-آشپزخانه-3

بهترین نرم افزار برای طراحی مثلث و پالن آشپزخانه چگونه است؟
Neo Foyr یک برنامه طراحی داخلی است که امکان برنامه ریزی، ایجاد و ارائه پروژه ها را در عرض چند دقیقه فراهم می کند. عالوه بر این، نیازی به نصب هیچ برنامه ای نیست زیرا آنها می توانند هر کاری را از مرورگر خود انجام دهند. به جای اتالف وقت در برنامه، ممکن است زمان بیشتری را با مصرف کننده بگذرانند. برای طراحی آشپزخانه، چیدمان کف تنها شروع طراحی است. و تنها با چند کلیک، می توانید پالن دوبعدی خود را وارد کنید یا از ابتدا طرح جدیدی طراحی کنید. در Foyr Neo، میتوان پالن طبقه را در قالب سه بعدی تعاملی تنها با چند کلیک کاوش تزئین کرد. انتقال به نئو از نرم افزار طراحی داخلی سنتی را برای تجربه ای ساده تر، کارآمدتر و خودکارتر در نظر بگیرید. با این برنامه می توان ارائه مشتری را تقویت کرد زیرا امکان ارائه طرح ها را با وضوح تصویر واقعی و k 4 را فراهم می کند.
تنها با یک نرم افزار می توان فضاهای سه بعدی زیبا را توسعه، طراحی و حتی تولید کرد. نئو فرد را قادر می سازد تا ایده ها را به یک تور 360 درجه پیشرفته برای تعامل بهتر با مشتری تبدیل کند.

مثلث-آشپزخانه-3

 

نتیجه گیری
در نتیجه، مثلث آشپزخانه برای چندین دهه به افراد زیادی کمک کرده است تا گردشکار خود را کارآمد کنند. این پایه ای برای بسیاری از طرح ها و چیدمان های آشپزخانه است. با این حال، برای همه ی اندازه آشپزخانه ها قابل اجرا نیست. برای مناطق بزرگتر، اجرای این نظریه دشوار است. با این حال، در اکثر موقعیت ها کار می کند و چندین طرح بندی برای انتخاب وجود دارد. با گذشت زمان، ایدهها و تئوریهای جدیدی توسعه مییابد و مثلث آشپزخانه باید بر این اساس توسعه و تنظیم شود.

سواالت متداول
چرا داشتن مثلث کار در آشپزخانه مهم است؟
قطعات مثلث آشپزخانه جریان ترافیک در آشپزخانه را با هدف ایجاد حرکت چرخشی بین عملیات پخت و پز، خرد کردن/پوست کردن و ذخیره سازی به تصویر می کشد. در نتیجه، بسیار مهم است که هیچ مانعی، مانند جزیره آشپزخانه یا میز، جریان را مختل نکند.

2- مثلث کار چگونه بر کارایی چیدمان آشپزخانه تأثیر می گذارد؟
مثلث کار چیدمان منطقی اجاق گاز، یخچال و سینک است که وقتی دقیقاً فضای مناسبی بین آنها دارید، پله های هدر رفته در آشپزخانه را کاهش می دهد. این تضمین می کند که از فضای موجود خود نهایت استفاده را می کنید. یک چیدمان بسیار خوب می تواند به شما کمک کند بیشترین بهره را از منطقه در دسترس خود ببرید.

3- آیا مثلث آشپزخانه بین یخچال، اجاق گاز و سینک ظرفشویی آشپزخانه را کارآمدترمی کند؟
مثلث آشپزخانه به عنوان یک اصل طراحی آشپزخانه آزمایش شده و واقعی در نظر گرفته می شود که به ایجاد مناطق کاری کارآمد با خطوط ترافیکی شفاف کمک می کند. برای یک آشپز بسیار مهم است که بتواند به سمت اجاق گاز، یخچال و سینک برود. افزایش کارایی و راحتی با کاهش ترافیک پیاده در سراسر فضای کاری آشپز. بسیار مهم است که کابینت ها یا جزایری که مسیر عبور از یک نقطه به نقطه دیگر را به دالیل ایمنی مسدود نمی کنند، ضروری است.